Managed SIP Trunks
De SIP Trunk zorgt voor de koppeling van het datanetwerk aan het traditionele wereldwijde telefonienetwerk.
Good connections
Managed SIP Trunks
De SIP Trunk zorgt voor de koppeling van het datanetwerk aan het traditionele wereldwijde telefonienetwerk. Een SIP Trunk is het beste te vergelijken met een traditionele telefoonlijn echter verlopen de inkomende en uitgaande gesprekken via het datanetwerk. De SIP Trunk zorgt voor het daadwerkelijk tot stand brengen van de gesprekken. Met een SIP Trunk worden alle analoge en ISDN-lijnen overbodig, terwijl de huidige telefoonnummers kunnen worden behouden en hierdoor dus ook bereikbaar blijven. De meeste moderne telefooncentrales kunnen moeiteloos gekoppeld worden aan een SIP Trunk. Hierdoor zijn er geen extra investeringen nodig. Het grootste voordeel van het gebruik van een SIP Trunk is kostenbesparing en flexibiliteit.
Telefoonnummers en nummerblokken
Er zijn geen telefoonnummers inbegrepen bij een SIP Trunk. Uw klant kan kiezen om één of meerdere nieuwe telefoonnummer(s), nummerblok(ken) aan te vragen of bestaande telefoonnummer(s), nummerblok(ken) te porteren. Indien de klant/partner zijn huidige telefoonnummers of nummerblokken wil blijven behouden, dan dienen deze nummers te worden geporteerd. Portering zorgt ervoor dat de bestaande telefoonnummers worden gekoppeld aan de afgenomen SIP Trunk.
Het is ook mogelijk om nieuwe telefoonnummers en nummerblokken aan te vragen. De volgende opties zijn mogelijk:
- Het aanvragen van één of meerdere telefoonnummer(s)
- Het aanvragen van één of meerdere 10-telefonnummerblok(ken)
- Het aanvragen van één of meerdere 100-telefoonnummerblok(ken)
Telefoonnummers en nummerblokken neemt u af voor een vast bedrag per maand. Hierbij maakt het niet uit of het aanvragen van nieuwe nummers of het porteren van bestaande nummers betreft. Beide kennen hetzelfde vast bedrag per maand. Er worden geen setupkosten in rekening gebracht.
Gesprekstarieven
Voor het gebruik van de SIP Trunk met spraakkanalen en telefoonnummers wordt een vast bedrag per maand gerekend. Daarnaast zijn er ook variabele belkosten. Elk extern telefoongesprek kent een starttarief en een tarief per minuut. De hoogte van deze tarieven zijn afhankelijk van de belbestemming en worden met u afgerekend op basis van seconden.
Het aantal spraakkanalen dat u nodig heeft, komt overeen met het aantal gelijktijdige gesprekken dat er gevoerd moeten kunnen worden. Mocht uw klant meerdere vestigingen hebben, die allemaal gebruik gaan maken van de SIP Trunk, dan kunnen de gelijktijdige gesprekken van de vestigingen bij elkaar worden opgeteld om tot het totaalaantal spraakkanalen van de SIP Trunk te komen. Echter dient per vestiging wel het specifieke aantal spraakkanalen te worden toegekend.
Overzichtelijke facturatie en specificaties
De maandelijkse gesprekskosten worden overzichtelijk op uw factuur weergegeven, waarbij de kosten zijn opgesplitst in de categorieën: nationaal vast, nationaal mobiel, internationaal vast, internationaal mobiel en servicenummers. Daarnaast genereert de Portal automatisch facturen voor uw klanten, gebaseerd op de ingestelde adviesverkoopprijzen of de door u ingestelde prijsplannen. U kunt zelf alle specificaties, de zogenaamde CDR (Call Detail Record), terugvinden. Op deze manier blijft alles overzichtelijk. U kunt zelfs uw klant toegang geven tot deze klantportal, zodat zij ook alle gegevens kunnen inzien.